Hvis du får 1000 tilfældige spillere på PS5, så lad dem spille Elden Ring, Forbidden West, flere mennesker vil nyde Forbidden West, og færre vil foretrække Elden Ring. Hvis du får 1000 Stubborn Dark Souls-fans på PS5, så lad dem spille Elden Ring, Forbidden West, nu vil de fleste sige, at de foretrækker Elden Ring. Dette skyldes dog en fejl i det oprindelige valg. Og jeg synes ikke, at testresultaterne burde have den slags bias. Fordi folk, der virkelig har brug for et skøn for at beslutte, hvilket af disse spil de vil have, er bestemt ikke hardcore-fans. At overvurdere Elden Ring er en fælde, der vil presse nogle mennesker til at købe et spil, de ikke kan lide.
Dark Souls-spillene har en meget giftig fanskare, hvis reaktion på enhver kritik er sådan, at enhver, der slet ikke kan lide disse spil, bør "se på Gud." De vil ikke have, at Elden skal have ringen. Den gennemsnitlige spiller, der ikke har det sjovt og lykkes i Elden Ring, betragtes som en funktion, ikke en fejl. Det viser, at folk får en slags selvrespekt ved at være "gode" til videospil. Det er virkelig trist, for videospil er nederst på listen over ting, som en sund person bør bekymre sig om, "fortæller Gud."
Det er lidt skuffende, hvordan spilreportere bliver presset af aggressive troldefans, så de færreste tør kritisere Elden Ring ærligt. Uanset hvilken type system der rent faktisk undersøger forskellige dele af spillet såsom grafik, ydeevne, interface osv., vil Elden Ring aldrig være i stand til at opnå 100% perfekte resultater. Det er et godt spil, men det har bestemt alvorlige fejl. Spilreportere ser ud til at blive mere skræmt af folk, der råber "godt instruer" dig selv, når de anmelder spil.