Senin, 30 Mei 2022

PrUn Log - Stardate 2022-05-02

Dit is het avonturendagboek van Kappa Alpha Industries dat zich afspeelt in het welvarende universum. Dit is de eerste inzending in dit formaat, hoewel een deel van wat ik eerder heb gedaan te vinden is in mijn eerdere blogposts over dit spel. Vandaag is dag 9 van mijn avonturen, en aangezien het vandaag maandag is, is er iets belangrijks gebeurd: ik heb een "A"-bedrijfsbeoordeling gekregen, waardoor ik alle contracten op de lokale markt kan accepteren en niet alleen contracten die goed waren met een "P" voor lopende evaluatie.

Nu hebben alleen bedrijven die een abonnement betalen of ten minste een maandelijks abonnement betalen een bedrijfsbeoordeling. Testaccounts zijn gemarkeerd met een "U" om aan te geven dat ze niet gekwalificeerd zijn en geen lokale markten kunnen accepteren. Sommige mensen in de negatieve recensies van Steam noemen het "Pay2Win". De reden voor het verbergen van lokale markten is echter veel gecompliceerder dan de simpele wens van ontwikkelaars om geld te verdienen. Lokale marktcontracten kunnen tegen elke prijs worden afgesloten. En elk nieuw account begint met een startpakket met bouwmaterialen en geld. Dus als proefaccounts toegang zouden hebben tot lokale marktplaatsen, zouden oplichters gemakkelijk een aantal proefaccounts kunnen maken, hun startpakketten voor 1 tegoed aan uw hoofdaccount kunnen verkopen en daar dure artikelen kunnen kopen. Testaccounts met toegang tot lokale markten kunnen ook worden gebruikt om andere spelers te bedriegen, verzendovereenkomsten aan te gaan, goederen te ontvangen en levering te weigeren. Dus ja, ik begrijp dat er betaalde toegang moet zijn.

Zodra u betaalt voor een abonnement, dat relatief goedkoop is, verandert de beoordeling van uw bedrijf in in behandeling. U krijgt ook 'Verwachtingen' voor drie secundaire scores: Activiteit, Betrouwbaarheid en Stabiliteit. Activiteit meet hoe snel u aan uw contractuele verplichtingen voldoet; Het duurt meestal maar een paar contractdagen om een ​​rating te krijgen. Betrouwbaarheid meet of u al dan niet aan uw contractuele verplichtingen hebt voldaan; Voor evaluatie zijn 10 contracten nodig. Stabiliteit: de financiële stabiliteit van uw onderneming; De in-game aftelperiode loopt van middernacht op zondag (UTC) tot middernacht op de volgende zondag. Aangezien de stabiliteitsmeting 2 rapportageperiodes vereist, duurt de evaluatie "2 maandagen" na de start van het abonnement. Aangezien ik me vooraf heb ingeschreven, is het vandaag de tweede maandag en heb ik nu een stabiliteitsclassificatie "C" waarschijnlijk omdat mijn economie nog steeds erg klein is. Maar dankzij de "vijf" qua activiteit en betrouwbaarheid heb ik een algemene beoordeling van "1".

Ik heb een van mijn schepen "Planetary Service" genoemd en gebruik het om ambachtelijke goederen op de markt te brengen, en ook om voorraden of bouwmaterialen van de markt te brengen die ik nodig heb. Hoewel de reis van de planeet naar de warenbeurs en terug anderhalve dag duurt, is een schip nu voldoende voor deze taak, omdat productie en consumptie langzame processen zijn. Maar spelers beginnen met 2 schepen, en aangezien het derde schip miljoenen kost, hebben de meeste spelers alleen die 2 schepen voor een lange tijd. Dus ik heb een schip dat ik niet nodig heb voor mijn eigen economie, dus ik kan het gebruiken om geld te verdienen met scheepvaartcontracten.

Zoals ik in een van mijn eerdere berichten al zei, zijn de brandstofkosten het grootste probleem met de levering. Een vlucht van het ene systeem naar het andere kan 2.000 of meer kosten. Veel verzendcontracten betalen niet eens zoveel. Ze kunnen nog steeds worden opgehaald als ik bijvoorbeeld goederen van mijn Verdant-planeet naar de dichtstbijzijnde goederenbeurs, Moria Station, heb afgeleverd en er ruimte is in mijn vrachtruim. Als er een leveringscontract is dat nog steeds werkt en het is voor dezelfde route, dan zijn de bezorgkosten voor de vlucht die u toch zou hebben betaald gewoon gratis geld. Maar als ik mijn tweede boot alleen maar gebruik om geld te verdienen, heb ik scheepvaartcontracten nodig die in beide richtingen meer betalen dan de brandstofkosten, en die zijn moeilijk te verkrijgen. Ik sloot me aan bij een bedrijf dat een bloeiende gildemonteur in het universum is, en sommige vriendelijke gildeleden geven me soms leveringscontracten tegen een fatsoenlijke vergoeding. Het huidige PrUn-universum is meer dan een jaar oud en sommige mensen hebben al enorme besparingen waarbij meer dan 2 schepen nodig zijn om alles te krijgen waar het nodig is.

Momenteel heeft mijn tweede schip net een zending opgehaald in een hoek van het universum van een andere factie, niet ver van Benten. Ik had het geluk om een ​​goede deal te vinden die 12.000 betaalde, wat meer dan de brandstofkosten voor de hele rondreis dekte. Maar het liet me kennismaken met een ander element van het spel dat ik nog niet eerder had gezien: de verschillende facties hebben verschillende valuta's, dus ze betaalden me "een belachelijk bedrag" dat ik thuis niet kan gebruiken. Er is een valutamarkt, maar die is erg ingewikkeld. Dus besloot ik iets anders te doen: nadat ik de lading aan het Benten-systeem heb afgeleverd, vlieg ik naar de Benten Goods Exchange. Verschillende goederenbeurzen hebben verschillende prijzen. In het geval van Benten bevinden de beste planeten voor het oogsten van grondstoffen om brandstoffen met lage snelheid te produceren zich in het Benten-systeem. Hierdoor zijn de STL-brandstofprijzen bij tankstation Benten lager dan elders. In plaats van te proberen de vreemde valuta om te zetten in de valuta die ik gebruik, heb ik er gewoon 300 FTL en 1000 STL brandstof mee gekocht. Met een prijsverschil van 3 credits per eenheid STL-brandstof in vergelijking met mijn lokale markt, is dat nog steeds een winst van 3.000 per rit. En ik kan deze brandstof voor mezelf gebruiken.

Is alles voor vandaag. Ik zal zeker niet elke dag posten, Prosperous Universe is een langzaam spel en er zal niet elke dag iets te posten zijn.

PERUBAHAN FISIKA

KATA PENGANTAR: Puji syukur kehadirat Tuhan Yang Maha Esa atas segala limpahan Rahmat, Ina, Taufiq dan Hinaya yang memungkinkan saya untu...