Rabu, 25 Mei 2022

PrUn Log - Stardate 2022-05-13

Je mag maar één account hebben in Prosperous Universe. Maar voor mijn blogs en series over verschillende opstartpakketten kreeg ik een speciale licentie voor het tweede account. Natuurlijk liet ik me niet voor de gek houden, en de twee "nee"-labels wisselden elkaar af. Maar qua letters lijkt het een tweede rekenkundig voordeel te hebben.

De belangrijkste les die ik uit de bouw heb geleerd, is dat je niet alleen moet kijken naar hoe winstgevend een bepaald product is, maar ook hoeveel van dat product moet worden geïmporteerd en geëxporteerd. Hoe meer items je heen en weer moet bewegen tussen je basis en de grondstof, hoe belangrijker de afstand tussen de twee. Dus voor een aannemer is de fundering in het mortelsysteem erg handig. Gelukkig voor mijn hoofdpersoon Victualler in Verdant was het niet erg om Moria 5 over te slaan. Veel van wat ik produceer, wordt direct bij mijn stichting gebruikt om hoogwaardige producten zoals water en landbouwproducten te produceren. En heel kleine, vooral consumptiegoederen, en zelfs daar maak ik ze allebei.

Maar in mijn vorige aantekeningen aarzel ik om nog een waterplatform te bouwen of een andere zuurstofcollector te bouwen. Wat ik sindsdien heb geleerd, lijkt geen goed idee. De enkele collector van Verdin maakt vandaag meer dan 2k winst, maar produceert ook 40 ton zuurstof per dag. Als ik mijn basis uitbreid naar een hoge zuurstofproductie (ongeveer 500), kan ik 19 verzamelaars beheren, maar ik produceer 750 ton zuurstof per dag. Een schip dat slechts 500 ton of 500 kubieke meter kan vervoeren en 3 dagen nodig heeft om Murria te bezoeken, ik kan het niet gemakkelijk vervoeren.

Aan de andere kant, als ik de basis bouw om maximale drinkwaterproductie te bereiken met 21 pallets en 9 voedselverwerkers, krijg ik bijna dezelfde winst (40.000 nettowinst per dag voor de totale basis). Er is slechts 50 ton product per dag nodig. Ik vernietig mijn eigen mechanica niet, maar ik bouw momenteel meer machines. Met de winst die ik sinds vorig jaar heb verdiend, heb ik nu 1 verzamelaar, 3 bakken, keukenmachine en 1 boerderij. Waar voorheen voedselverwerkers slechts 17% van het drinkwater produceerden, bereikt dit product nu 55%. En ik verdien nog steeds mijn deel van de hoofdsom en het eigen risico, en ik kan het verkopen. Dus met deze opstelling is mijn dagelijkse nettowinst 9K, wat geweldig is voor een bedrijf met slechts 20 dagen.

Ik moet toegeven dat het me heeft geholpen om bij het bedrijf te komen. Omdat mijn basis maar één schip nodig heeft voor import en export, heeft mijn tweede schip vaak te maken met andere spelers in mijn organisatie. En mijn zakelijke partner betaalt meer dan mijn gratis verzendingscontract. De extra inkomsten uit transport zullen me helpen de volgende constructie sneller af te ronden, en die groei zal zichzelf versnellen. Na enkele dagen vertraging in de productie vond ik een schip met 50.000 ladingen naar Moorea. Ik moet 12.000 verbruiksartikelen bijvullen, maar ik kan nog een pak en 4e pionier kopen.

PERUBAHAN FISIKA

KATA PENGANTAR: Puji syukur kehadirat Tuhan Yang Maha Esa atas segala limpahan Rahmat, Ina, Taufiq dan Hinaya yang memungkinkan saya untu...