Selasa, 24 Mei 2022

PrUn Log - Stardate 2022-05-21

Mijn Verdant-stichtingen blijven groeien. Ik volgde het plan dat ik in de vorige post noemde om een ​​prefab fabriek toe te voegen, dus nu heb ik dat plus 4 pioniers, 1 zuurstofcollector, 4 waterplatforms, 1 boerderij en 2 voedselverwerkers. Ik gebruik 380 van de 400 pioniers, maar slechts 193 van de 500, dus ik heb nog ruimte om te groeien. Mijn netto-inkomen is echter iets gestegen tot 11.000 omdat de producten die ik verkoop goedkoper zijn en de producten die ik koop duurder. Positief is dat ik nu de prefabs kan maken die ik moet ontwikkelen, en ik heb alleen het vulmiddel geïmporteerd, wat nu erg goedkoop is. Ook is mijn verkeer naar Verdant en Verdant nu veel evenwichtiger omdat ik veel importeer.

Ik heb nog een week om het bedrijf over te dragen om de bouwer op het tweede account te spelen en het nieuwe starterspakket uit te proberen. Met elke berekening neemt de geforceerde vertraging voor de volgende toe, waardoor mijn oorspronkelijke plan om over elk bronpakket te bloggen enigszins onpraktisch werd. Ik ben in ieder geval niet weggegaan zonder mezelf eerst uit te leggen. Montem is de enige geschikte plaats voor een bouwer omdat het kalksteen en ijzer is en dicht bij het station van Moria ligt. Hoewel ik blij ben dat ik de methode van het bouwen van een startbasis op een *niet*planeet heb geprobeerd, ben ik verhuisd voordat ik de basis heb gebouwd, mijn keuze voor een planeet was ongelukkig. Het hebben van siliciumerts in plaats van kalksteen en ijzererts is niet optimaal, en de kosten van Moria-brandstof verminderen mijn inkomen aanzienlijk. Deze foundation is nooit verwijderd, ik kan hem bijna niet breken en ik heb nog geen toevoegingen gebouwd.

Een deel van het probleem was dat de Builder-optie er goed uitzag tegen historisch hoge prijzen op tafel. Toen de prijzen zich stabiliseerden op "normalere" niveaus, waren de marges niet zo hoog. Het zou in Montem hebben gewerkt, maar de lage prijzen, gecombineerd met mijn suboptimale keuze voor mijn planeet, maakten een einde aan het project. Het goede nieuws is dat elke speler die niet langer op het derde honk staat, dingen sneller kan regelen als hij deze fout maakt. Hoe dan ook, ik ga Constructor niet opnieuw proberen, ik denk dat ik veel heb geleerd in deze carrière en ik ga iets heel anders proberen.

Bij Verdant is de grote vraag hoe we haar basis kunnen blijven uitbreiden. De langetermijnaanpak was vooral het vervaardigen van boormachines en voedselverwerkers voor de productie van drinkwater, aangezien drinkwater winstgevender was dan de productie van basisrantsoenen. Het verschil is dat de winstgevendheid grotendeels is verdwenen. In zekere zin houden de markten van het welvarende universum zich aan de standaard economische theorie en hebben ze enigszins gelijk: als een product uitzonderlijk winstgevend is, zullen mensen meer produceren totdat aan de vraag wordt voldaan en de prijzen dalen. De basis die ik heb bij Verdant is echter erg goed, omdat er verschillende geldbronnen zijn: drinkwater, basisvoeding, zuurstof en nu prefab huizen. Ik denk dat ik op zoek ga naar een betere balans tussen drinkwater en basisvoeding om niet te afhankelijk te worden van het een of het ander en meer flexibiliteit te hebben om over te schakelen naar het een of het ander wanneer de gelegenheid zich voordoet.

Ik heb deze week niet veel tijd besteed aan het spelen van Prosperous Universe omdat ik het druk had met 3 dagen workshops. Het goede nieuws is dat PrU zeer geschikt is voor dergelijke levensechte situaties. Als u uw benodigdheden vooraf aanpast zodat ze niet opraken, zullen uw benodigdheden u graag missen. Je legt je item gewoon voor aan de volgende uitwisseling en verdient geld, wat altijd leuk is. Afhankelijk van uw basisconfiguratie, kunt u veel langere perioden van afwezigheid ervaren, wat kan worden veroorzaakt door churn of verkooppunten die al uw opslagruimte opvullen.

PERUBAHAN FISIKA

KATA PENGANTAR: Puji syukur kehadirat Tuhan Yang Maha Esa atas segala limpahan Rahmat, Ina, Taufiq dan Hinaya yang memungkinkan saya untu...