Rabu, 25 Mei 2022

PrUn Log - Stardate 2022-05-16

De hoofdbasis in Verdant ziet er redelijk goed uit: 4 geavanceerde huizen (dat is 1 meer dan ik al nodig heb), 1 zuurstofcollector, 4 waterplatforms, 1 boerderij en 2 voedselverwerkers. Alles is in balans om het meeste van het ruwe water te gebruiken, mijn meest waardevolle exportproduct voor drinkwater, ondersteund door zuurstof en rantsoen. De dagelijkse nettowinst is 10,6 duizend.

Ik heb speciale toestemming om met de tweede score te spelen door alle verschillende startpakketten op de blog te doorlopen. Dit laatste is de basis van de Builder, die bouwmaterialen produceert. Op papier, of liever op een spreadsheet, is de winst goed voor een opstartbasis, 3k nettowinst per dag. In de praktijk is dit erg ingewikkeld, omdat het netto-inkomen het resultaat is van 10 duizend daginkomsten gecompenseerd door 7 duizend dagelijkse uitgaven. De dagwaarde van de grootste en meest winstgevende Verdant-basis is slechts 1200, omdat ik grotendeels zelfvoorzienend ben. De maritieme business van Verdant is in de eerste plaats een export, de export van het meest waardevolle drinkwater, zelfs niet een groot deel van de scheepvaart. Als ik terugkom, heb ik de neiging om heel weinig mee te nemen, alleen wat verbruiksartikelen die ik niet zelf maak, ik kweek geen bonen omdat ze zo goedkoop zijn, en soms bouwmaterialen voor het volgende uitbreidingsproject. Volgens de bouwer importeer ik meer gewicht dan ik exporteer en bereid ik hetzelfde bouwmateriaal voor om de basis uit te breiden.

Hmmm, over het combineren van deze gedachten?

Dus mijn volgende uitbreidingsidee voor Verdant is om daar een kant-en-klare MK1-fabriek te bouwen. Hoewel deze prefabfabrieken zeer winstgevend zijn, zou ik in de praktijk waarschijnlijk niet veel exporteren, maar zouden ze bouwmaterialen voor mij produceren tegen een veel lagere prijs dan de importprijs. Het toevoegen van een prefab unit aan Verdant zorgt voor een perfecte balans tussen mijn import- en exportvolumes. Dit is interessant omdat iedereen in Verdant meer export dan import heeft, dus er zijn veel Verdant-transportcontracten naar Moria, maar geen enkele terug.

PERUBAHAN FISIKA

KATA PENGANTAR: Puji syukur kehadirat Tuhan Yang Maha Esa atas segala limpahan Rahmat, Ina, Taufiq dan Hinaya yang memungkinkan saya untu...